maandag 30 oktober 2017

Sint Nicolaas en Baarn: een bericht van Sint

door Sint Nicolaas


U zult wel denken, een bericht van Sint: dat zijn wij niet gewend zo vroeg in het jaar. Nou ja, wat heet vroeg, over vier weken, om precies te zijn op zaterdag 25 november hoop ik, Deo Volente, weer voet aan wal te zetten in uw vorstelijke of moet ik zeggen bisschoppelijke dorp Baarn.
Toch voel ik mij door recente ontwikkelingen en daaruit voortkomende discussies gedwongen mij nu al tot u de lezers en de kijkers van de prachtige site Groenegraf.nl te wenden. Velen van u blijken in verwarring te zijn over mijn toekomst en die van mijn trouwe hulpen, de Pieten, in het bijzonder.


Om de ontstane onrust bijtijds de kop in te drukken nodig ik u allen uit een bezoekje te brengen aan de op zaterdag 21 oktober jl. geopende Sint Nicolaas en Baarn tentoonstelling bij de Historische Kring Baerne. Opgezet en ingericht door Baarnaar Frits Booy, Sint Nicolaaskenner bij uitstek, en zijn vele HKB-hulpen. Voor de echte liefhebbers! Vitrines vol met prachtige Sint Nicolaas memorabilia! Een unieke gelegenheid om mijzelf en mijn Pieten beter te leren kennen en te waarderen. Sint zegt: doen! Mocht u ondanks mijn welgemeende uitnodiging toch tegenstribbelen, u weet wat u te wachten staat!

Tevens wil ik u alvast verklappen dat Groenegraf.nl zoals u dat de afgelopen jaren van hen gewend bent ook nu weer uitgebreid aandacht aan het komende Sinterklaasfeest zal besteden, ditmaal door middel van een exclusieve berichtgeving over één van mijn meest illustere voorgangers op maandag 27 november a.s.

Wij, de Sint en zijn Pieten, kunnen niet wachten en naar wij aannemen u ook niet.
Nog maar een kleine achtentwintig nachtjes slapen en dan is het zover!
Tot dan, het ga u allen goed.