zaterdag 17 november 2012

In memoriam, Gert van de Vlekkert

Op 29 oktober j.l. overleed te Oldenzaal op 88 jarige leeftijd Gert van de Vlekkert, wed. van Tiny van de Brink, echtgenoot van Christine Hesselink.

Gert van de Vlekkert
(1924-2012)
Enkele jaren geleden ontdekte Gert onze website en vroeg mij of ik eens bij hem thuis in Oldenzaal langs wilde komen. Hij wilde graag het boek School- en Werktuinen Baarn hebben en had naar zijn zeggen wat oude foto's die wellicht voor onze site interessant zouden kunnen zijn.

Gert van de Vlekkert (in de kruiwagen) en
Johannes Breunesse in de Verlengde Dalweg
(nu Berkenweg) in Baarn
Bij die ontmoeting stelde Gert een schat aan oude foto's van Baarn en de familie Van de Vlekkert ter beschikking waarvan een groot gedeelte op de site te bewonderen is. Gert was een waardevolle bron met een ijzeren geheugen en een grote interesse in geschiedenis, ook de geschiedenis van Baarn. Na die eerste afspraak hebben we elkaar verschillende keren ontmoet om herinneringen op te halen over oud Baarn. Mede dankzij hem kon ik onze website voorzien van veel informatie en beeldmateriaal. Zijn hartelijkheid en gastvrijheid zal mij altijd bijblijven.

Ik wens zijn echtgenote Christine en de verdere familie veel sterkte met het verwerken van dit verlies.




Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op Facebook en Twitter.