donderdag 5 juli 2012

Een bekend stukje Eemnesserweg in Baarn (2)

De verdwenen villa op de hoek Eemnesserweg / Dalweg, naast Albert Heijn
Eerder schreef ik al een stukje in ons blog over een bekend stukje Eemnesserweg in Baarn waarbij foto's van de plek waar Albert Heijn nu te vinden is werden getoond. Zo zag u het pand van Notaris Römer en Villa Vijverhof. Op de hoek met de Dalweg villa Trianon. Naast Albert Heijn, op de andere hoek van de Dalweg stond ook een villa die in de jaren zeventig is afgebrand. Onlangs vond ik nog een mooie ansichtkaart waarop die villa te zien is en die wilde ik u niet onthouden. De naam van deze villa is overigens "Villa Belsito".


Hotel Restaurant De Pauw


En als we nu toch bezig zijn, aan de overkant, waar later garage Kooij zat, was voordien het etablissement "De Pauw" te vinden. Daar moet het aangenaam verpozen geweest zijn, met een prachtig overdekt terras. Bij het hotel was zelfs een stalhouderij te vinden.

Het overdekte terras van Hotel Restaurant De Pauw

Garage Kooij, waar voorheen Hotel Restaurant "De Pauw" te vinden was
Nu Petershof, toen een bakkerij
En dan tot slot aan op de andere hoek met de Nieuwstraat, daar vinden we nu snackbar Petershof. Voordien waren daar verschillende bakkers gevestigd: Van Beenen, Kaasgaren, Ruepert en Valk. Ik kan me nog herinneren dat als je vanuit de Eemnesserweg om het pand van Petershof de Nieuwstraat in liep, je langs een ronde uitbouw liep. Het glas in het venster liep daar ook rond en dat vond ik als kind heel bijzonder. Ik kon het nooit nalaten daar met mijn vingers langs te gaan in het voorbijlopen....


Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op Facebook en Twitter.