woensdag 10 september 2014

Problemen zoekfunctionaliteit op onze website

Onze website draait voor een groot deel via zoekmachines een databases met heel veel gegevens. Om de zoekmachines aan te sturen wordt gebruik gemaakt van de computertaal PHP.

Ik zal u niet vermoeien met technische poespas, maar het is zo dat hackers allerlei manieren vinden om via gaten die PHP scripts websites plat te leggen. Sommige mensen vinden dat leuk om te doen. Ik zie daar zelf de lol niet zo van in.

Om die hackers voor te blijven, wordt er continue gesleuteld aan de computertaal PHP. Hierdoor verdwijnen er functies en komen er functies bij. Helaas is het nu zo dat één van de functies die onze zoekmachines gebruikt door onze provider uitgeschakeld is. Hierdoor werken onze zoekmachines niet meer. Als amateur websitebouwer probeer ik dit zo snel mogelijk op te lossen, maar dat zal even (misschien zelfs dagen) duren.

Er worden dagelijks ongeveer 4000 tot 5000 zoekopdrachten op onze site uitgevoerd. Veel bezoekers zullen dus last hebben van dit euvel.

Mijn excuus hiervoor, ik probeer alles zo snel mogelijk weer werkend te krijgen.

Eric van der Ent

Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op  Facebook en Twitter